پیدا کردن تعادل در کار و زندگی شخصی

چطور بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنیم ؟

احتمالا درباره قانون 80/20 شنیدید . این قانون میگه : 20% فعالیت های شما 80% نتایج شما رو خلق خواهد کرد . پس در واقع میشه گفت که ما باید سعی کنیم 20% مهم ، رو انجام بدیم تا 80% نتایج خلق بشن .

خب حالا میتونید از این قانون یه کمکی بگیرید و اونم اینه که سیستم سازی کنید و کار هایی که مهم هستن رو خودتون انجام بدید و کار های غیر ضروری رو واگذار کنید تا بقیه کارمندان یا افراد دیگه ای براتون انجام بدن … 

حالا باید چه کاری انجام بدید تا تعادل رو در زندگی تون بدست بیارید ؟

▪️1 – اولویت بندی کنید

▪️2 – عملگرا باشید

▪️3 – حوزه ها مختلف زندگی تون رو از هم جدا کنید

بسیار خب حالا بیاید از مورد اول  شروع کنیم :

1 . الویت بندی کنید

اولین کاری که باید انجام بدید اینه که الویت بندی کنید . شما باید بگید : “چه کاری باید انجام بدم تا مثمر ثمر باشه ، درآمد کسب کنه و برای من لذت و شادی داشته باشه ؟ ” واقعیت اینه که بیشتر وقت ما صرف چیز های بیهوده و نامناسبی میشه که نتایج واقعی رو ایجاد نمی کنن .

گاها اگر مراقب نباشید ممکنه این اتفاقات براتون بیوفته : میتونید 4 ساعت پشت سره هم تلگرام باشید و موزیک گوش کنید و تصویر سازی کنید و …

البته که تصویر سازی هم مهم هست اما برای تحقق اون چیزی که در تصویر سازی تون میبینید باید کاره عملی کنید . مشکل اینه که اکثر مردم زمان خیلی خیلی زیادی رو برای تصویر سازی صرف میکنن و از این موضوع غافل میشن که باید قدمی به سمت اهداف شون بردارن .

و یا شاید ساعت ها در اینستاگرام بچرخید و کلیپ ببینید و … (نکته : اگر برای تفریح کلیپ میبینید هیچ مشکلی نداره ، فقط تنها موردی که میخوام خدمتتون عرض کنم اینه که نباید این کلیپ دیدن مانع شما از انجام کار هایی که شما رو به موفقیت میرسونن بشن . . . )

و بعد از ساعت ها به خودتون میاید و این حس رو دارید که : 4 ساعت گذشت من تویه تلگرامم ؟؟؟؟ چرا نفهمیدم ؟! و افسوس میخورید بخاطر کار هایی که انجام ندادید و میتونستید انجام بدید .

تمرین : بهتره لیستی از کار هایی که باید انجام بدید تهیه کنید و سعی کنید در طول روز در لحظه حاضر باشید و آگاه باشید از کار هایی که دارید انجام میدید و اگر دیدید کار هایی که نباید انجام بدید رو دارید انجام میدید سریع به سراغ کار های مهم برید . . .

2 . عملگرا باشید

زندگی همینه اگر کاری که در نظر داری رو انجام ندی منتظر معجزه نباش که کس دیگه ای برات انجامش بده . هر موقع که کاری رو واجب دیدی که باید انجام بشه سریع انجامش بده و اجازه نده که ناخوداگاهت احساسات منفی تولید کنه .

3 . حوزه ها مختف زندگی تون رو از هم جدا کنید

بنابراین چطور میتونید به صورت تاثیر گذاری الویت بندی کنید که مثمر ثمر باشه ؟ از شما میخوام به یک کاغذی فکر کنید که 2 بخش داره و این 2 بخش با یک خط از هم جدا شدن . یک سمت راست وجود داره و یک سمت چپ .

 بیشتر شاگردان دوره های ما مشغول یک کسب و کار یا شغلی هستن ، بنابراین در این مورد ما قصد داریم درسمت چپ پول و کسب و کار رو بنویسیم و در سمت راست بقیه کار های زندگی مون رو بنویسیم .

بیاید اول بریم به بخش پول و کسب و کار ، قصد دارم با شما همین الان یک راز بزرگ رو به اشتراک بزارم که خیلی از مردم نمیدونن . من بهش میگم ” KB ” .
حالا این ” KB ” یعنی چی ؟ ” KB ” مخفف عبارت ” کاره بزرگ ” هستش که کاملترش میشه ” Kare Bozorg ” .

تعیین کردن ” KB ” شما :

در تجارت شما ، چه کار بزرگی هست که میتونید انجام بدید که بیشترین تاثیر گذاری رو داشته باشه و همچنین بزرگترین نتایج رو برای کسب و کار یا حرفه شما داشته باشه ؟ فقط یک کار . هدف ما مهمترین کار هستش که بیشترین سود رو برای شما و مشتریانتون داشته باشه . . .

برای ما این بود که وبسایت روانشناسی رو راه اندازی کنیم که زندگی هزاران و بلکه صد ها هزار نفر رو متحول کنه . این کار بزرگی بود که میتونستیم انجام بدیم و طی ماه ها تلاش و پشتکار بالاخره به ثمر نشست . قبلا ها نمیتونستیم به همه مردم خدمت رسانی کنیم اما به محض این که با این راز آشنا شدم تصمیم گرفتم که یک کار بزرگ انجام بدم و اون هم تاسیس همین وبسایت روانشناسی و گسترش اون بود که در حال حاضر دارید این مقاله رو در همون وبسایتی مشاهده میکنید که روزی تصمیم به ساخته شدنش گرفته شده بود .

حالا این کار بزرگ برای شما چی میتونه باشه ؟؟ میتونه آنلاین کردن بیزینس تون باشه ، میتونه ارائه خدمتی جدید در خدمات شما برای مشتریانتون باشه و یا میتونه اختراعی جدید باشه و هر چیز دیگه میتونه باشه فقط یک کار باشه و تاثیر خیلی زیادی داشته باشه برای کسب و کار شما و مردم .

بنابراین ، به نظرتون چقدر زمان باید برای ” KB ” اختصاص بدید ؟
برای خود بنده بیشتر وقتی که برای کسب و کار میزارم اختصاص داده میشه به کار بزرگی که انتخاب کردیم .  بزارید یک سوال ازتون بپرسم : شما پیشرفت رو ترجیح میدید یا در سطح متوسط موندن رو ؟ آزادی مالی رو میخواید یا میخواید فقط یه درآمد ، در حد بخور و نمیر داشته باشید ؟ اگر ثروت میخواید باید روی ” KB ” کار کنید و هر طور شده سعی کنید اتفاق بیوفته و به حقیقت تبدیل بشه . این چیزی هستش که شما رو به سطح بعدی موفقیتتون هدایت میکنه .

بسیار خب ، یک نمونه دیگه کار بزرگ برای شخص دیگه ای که در حال حاضر در کسب و کار هست چی میتونه باشه ؟

میتونم بهتون بگم که 99% مشکلات هر کسب و کاری در بازاریابی و فروش هستش .
اگر شما یک بازاریاب عالی باشید ، احتمال اینکه پول عالی و خیلی زیادی در بیارید خیلی بالاست اما برعکس این قضیه هست که اگر شما یک بازاریاب ضعیف باشید احتمال اینکه پول کمی هم در بیارید بالاست .

میتونم با قاطعیت تمام به شما بگم که مهم ترین مهارتی که بنده دارم ، مهارت بازاریابی هستش ، و حالا که وبسایت آماده شده ” KB ” ما هم تغییر کرده و تماما تمرکز رویه بازاریابی هستش . به تجربه من ، بیشتر مردمی که در کسب و کار به اهداف مالی خودشون نمیرسن تنها یک دلیل داره .

 میخواید بدونید چیه ؟ امیدوارم جوابتون مثبت باشه چون خیلی ضروری و مهم هستش البته کمی پیش هم راجبش صحبت کردیم . بسیار خب اینم جواب : ” بازاریابی ” . بیشتر مردمی به اهداف مالی شون نمیرسن چون یا مهارت کافی بازاریابی ندارن یا زمان کافی برای بازاریابی نمیزارن . و البته دلایل انجام ندادن بازاریابی میتونه متعدد باشه . افراد یا بازاریابی رو دوست ندارن ( این مورد خیلی رایجه ) ، یا اینکه دقیقا نمیدونن چطور باید انجامش بدن تا نتیجه بده .

اختصاص دادن زمان برای زندگی شخصی خود 

برای سمت راست کاغذ ( که میشد بقیه کار های زندگی ) بنویسید که چقدر زمان طول میکشه تا شام رو همراه خانواده باشید ؟ حدود 1 ساعت در نظر میگیریم . چقدر زمان میبره تا یک کتاب برای بچه هاتون بخونید ؟ یک ساعت یا کمتر طول میشه . چقدر طول میکشه تا ورزش صبحگاهی داشته باشید ؟ یک ساعت یا کمتر . پس شما برای انجام کار های اداری یا کسب و کارتون و بقیه کار هایی که دوست دارید وقت دارید . ( البته لازمه بگم شما میتونید با یاد گرفتن ” سیستم سازی ” زمان بیشتری رو با کسانی که دوست دارید بگذرونید . )

تمرین : پیدا کردن تعادل بین ” KB ” و زندگی شخصی

تصمیم بگیرید که کار بزرگی که میتونید انجام بدید چیه . اگر بازاریابی نیست ، چی میتونه باشه ؟ یک برنامه بنویسید و زمان خاصی رو برای زندگی شخصی تون اختصاص بدید ( منظور از زندگی شخصی انجام تفریحات مورد علاقتون ، یادگیری بیشتر درباره کسب و کار ، بودن با خانواده یا دوستان و … هستش ) و بعد زمان خاصی رو هم برای رشد کسب و کار یا شغل و حرفه تون اختصاص بدید .

توصیه میکنم زمان مشخصی رو برای رشد و توسعه کسب و کارتون یا رشد در شغلتون بزارید و همچنین زمان مشخصی رو برای زندگی شخصی تون . حالا سعی کنید از همین لحظه شروع به اجرا نکاتی کنید که در این مقاله خدمتتون عرض شد و خواهشا از همین لحظه شروع کنید تا نتایج هرچه سریعتر در زندگی تون پدیدار بشن و سعی کنید هر کاری که میکنید با تمام وجود در لحظه حاضر باشید صد در صد خودتون رو ارائه کنید.

بسیار خب دوستان عزیزم این مقاله هم به اتمام رسیدیم امیدوارم هرچه سریعتر با استفاده از تمرینی که خدمتتون ارائه شد تعادل رو در زندگی تون ایجاد کنید و از شما دوست عزیزم ممنونم که به بنده اجازه دادید چند دقیقه ای رو در خدمتتون باشم . در نهایت براتون بالاترین سطوح هوشیاری و موفقیت رو آرزومندم ، بنده یگانه هستم و تا دیداری دیگر بدرود . عشق بی پایان به تک تک شما عزیزان .

اسکرول به بالا